Voorzieningen

Services

Hotels

Op de luchthaven zelf is één hotel gevestigd: Ramada Plaza Hotel (tel: +1(0)718 995 9000). Er zijn vele andere hotels in de buurt van de luchthaven, waaronder Best Western JFK Airport (tel: +1(0)718 977 2100), Comfort Inn JFK (tel: +1(0)718 977 0001), Holiday Inn JFK (tel: +1(0)718 659 0200), Hilton Garden Inn (tel: +1(0)718 322 4448) en JFK Courtyard by Marriott (tel: +1(0)718 848 2121). Deze en andere hotels hebben gratis shuttlebusverbindingen met de luchthaven. In alle Aankomsthallen zijn balies voor hotelreserveringen. Voor meer hotels en online reserveren, kunt u terecht bij Booking.com. Zij hebben een zeer groot aanbod van hotels, tegen scherpe internet tarieven.

Winkelen en restaurants

Er is een enorm aanbod van winkels en eet- en drinkgelegenheden op JFK Airport. Als u niet vindt wat u zoekt, kunt u altijd even de AirTrain nemen naar een andere terminal. Hou er wel rekening mee dat de totale reistijd langs de terminals 8 minuten bedraagt.

Bagage

Voor verloren en gevonden voorwerpen belt u tel: +1(0)718 244 4225.
Er zijn twee plaatsen waar u bagage kunt stallen. In de Aankomsthal van Terminal 1 (tel:+1(0)718 751 2947) en in de Aankomsthal van Terminal 4 (tel: +1(0)718 751 4020). Afhankelijk van de grootte van uw bagage kost dat $4 tot $16 per dag.

Informatie

In alle terminals zijn kiosken van Traveler’s Aid, waar u informatie kunt krijgen over de luchthaven en assistentie als u bijvoorbeeld uw vliegticket of paspoort kwijt bent. Het hoofdkantoor van Traveler’s Aid (tel: +1(0)718 646 4870) vindt u in de Aankomsthal van Terminal 6. Er zijn ook algemene informatiebalies van de luchthaven zelf. De medewerkers zijn herkenbaar aan hun rode jasjes.
In de bagagehallen vindt u informatiebalies van het openbaar vervoer.

Zakelijk

In alle terminals zijn faciliteiten als fax, internetcomputers en koeriersdiensten. Het Ramada Plaza Hotel (zie bij Hotels) biedt uitgebreide zakelijke diensten. Het hotel heeft flexibel in te delen vergader- en conferentiezalen, voor 50 tot 600 personen.

Gehandicapten

De luchthaven is goed toegankelijk voor minder-validen. Er zijn rolstoelhellingen en aangepaste liften en toiletten. In alle terminals zijn teksttelefoons aanwezig. In de parkeergarages zijn plaatsen gereserveerd voor gehandicapte reizigers, die hun auto daar tegen gereduceerd tarief kunnen stallen. U moet zo’n plaats wel reserveren via Five Star Parking (tel: +1(0)718 244 4168).

Overige services

In alle terminals zijn banken, wisselkantoren en geldautomaten. Er is een volledig uitgerust postkantoor (tel: +1(0)718 995 3368) in Building 250 aan North Boundary Road. In de Aankomsthal van Terminal 3 kunt u een mobiele telefoon huren. Het medisch centrum is gevestigd in Building 198, Eerste Hulp roept u in via een van de servicebalies of via tel: +1(0)718 656 5344.