Voorzieningen

Services

Hotels

Op het luchthaventerrein zijn geen hotels. Tussen de luchthaven en San José zijn diverse hotels waaronder Marriott (3 km, tel: +506 298 0000), Hampton Inn & Suites (1 km, tel: +506(0)436 0000), Hotel Aeropuerto (tel: +506(0)442 0354) en Los Volcanes Bed & Breakfast (tel: +506(0)441 0525).

Winkelen en restaurants

Er is een beperkt aanbod van winkels, meest souvenirshops. Voor eten en drinken bent u aangewezen op een van de drie aanwezige fastfood-ketens (Burger King, Church's Chicken en Papa John's) die vrij hoge prijzen vragen.

Bagage

De bagage-afhandeling is niet erg efficiënt. U moet vaak een halfuur of langer wachten voordat de eerste koffers op de band verschijnen, vooral als uw vliegtuig na 18.00 aankomt. In de Aankomsthal is een loket voor verloren en gevonden voorwerpen. U kunt geen bagage stallen.

Voor vluchten met de kleine toestellen van de Costaricaanse maatschappijen Nature Air en Sansa gelden strikte bagagelimieten. U mag slechts 11 kilo per persoon meenemen. Dit gewicht is inclusief uw handbagage. Zwaardere bagage wordt simpelweg geweigerd.

Informatie

In de Aankomsthal vindt u een algemene informatiebalie en diverse loketten van reisbureaus en touroperators.

Zakelijk

Zakelijke faciliteiten zijn er niet. Eigenaar Alterra is wel van plan een business lounge te bouwen met beperkte zakelijke faciliteiten.

Gehandicapten

Het terminalgebouw is redelijk toegankelijk voor gehandicapten. Er zijn aangepaste toiletten en liften. In de nieuwe terminal zullen meer voorzieningen komen voor minder-valide reizigers.

Overige services

Er zijn drie geldautomaten in de terminal: een bij Boarding Room 4, een in de Internationale Aankomsthal en een bij de uitgang (aan de buitenkant van het gebouw). Wissel slechts een kleine hoeveelheid geld bij het wisselkantoor in de Aankomsthal. De wisselkoersen op de luchthaven zijn veel slechter dan bij banken in de stad. Vraag om kleine coupures (tot 20 dollar), omdat grotere vaak niet geaccepteerd worden.