Voorzieningen

Services

Hotels

Er zijn geen hotels op de luchthaven. Het dichtstbijzijnde hotel is Golden Tulip Vivaldi Hotel (tel: +356(0)2137 8100). Andere opties zijn Le Meridien (tel: +356(0)2311 0000) en Hilton Malta (tel: +356(0)2138 3383).
In de Aankomsthal is een balie voor hotelinformatie en –reserveringen. Voor meer hotels en online reserveren, kunt u terecht bij Booking.com. Zij hebben een zeer groot aanbod van hotels, tegen scherpe internet tarieven.

Winkelen en restaurants

Er is een redelijk aanbod aan winkels, (snack)bars en cafés, maar er is geen echt restaurant op Malta Airport, tenzij u fastfoodketen McDonald’s daaronder schaart.

Bagage

In de Aankomsthal is een balie voor verloren en gevonden voorwerpen (tel: +356(0)2369 6063). Ook kunt u bagage stallen op Malta Airport (tel: +356(0)2369 6012).

Informatie

De algemene servicebalie (tel: +356(0)2124 9600) vlak bij de incheckbalies is 24 uur per dag open. Daarnaast is er een loket van de Malta Tourist Board (tel: +356(0)2369 6073) in de Aankomsthal.

Zakelijk

Er zijn drie lounges: de Gerolamo Cassar lounge in de Aankomsthal, en de La Valette Lounge en de Europa Lounge (van Air Malta) in de Vertrekhal. In alle lounges zijn faciliteiten aanwezig als fax, telefoon en internet.
Uitgebreidere zakelijke faciliteiten zijn beschikbaar in het Golden Tulip Vivaldi Hotel (zie bij Hotels).

Gehandicapten

De luchthaven is goed toegankelijk voor gehandicapten. Er zijn rolstoelhellingen en aangepaste liften, toiletten en telefoons. Op het parkeerterrein zijn enkele plaatsen gereserveerd voor minder-validen. Rolstoelen zijn beschikbaar via de servicebalie.

Overige services

Er zijn banken (Bank of Valletta en HSBC), wisselkantoren en geldautomaten. Verder is er een postkantoor (open van 07.00 tot 15.00) en zijn er computers met internetaansluiting. Draadloos internet is aanwezig.