Voorzieningen

Services

Hotels

Op het luchthaventerrein zijn geen hotels. De dichtstbijzijnde hotels vindt u in Varna, waaronder Golden Tulip (tel: +359(0)52 683 000), Hotel Splendid (tel: +359(0)52 681 414), Plaza Hotel (tel: +359(0)52 684 060), Grand Hotel Musala Palace (tel: +359(0)52 664 100) en het Best Western Park Hotel (tel: +359(0)52 389 789). Deze hotels hebben een gratis shuttlebus van en naar de luchthaven. Voor meer hotels en online reserveren, kunt u terecht bij Booking.com. Zij hebben een zeer groot aanbod van hotels, tegen scherpe internet tarieven.

Winkelen en restaurants

Het aanbod van winkels en eet- en drinkgelegenheden op Varna Airport is beperkt. Dat zal mogelijk veranderen met de opening van de nieuwe terminal in 2010. Momenteel zijn er vier (snack)bars op de luchthaven. Verder zijn er vier duty-free shops.

Bagage

U kunt geen bagage stallen op Varna Airport. Het kantoor voor verloren en gevonden voorwerpen vindt u in terminal 4 (tel: +359(0)52 573 423).

Informatie

Tussen de terminals 2 en 3 is een algemene informatiebalie (tel: +359(0)52 573 323), waar u terecht kunt voor vluchtinformatie en inlichtingen over de luchthaven en het openbaar vervoer.

Zakelijk

De VIP lounge in Terminal 1 op Varna Airport is dagelijks geopend van 08.00-20.00 (tel: +359(0) 52 573 460, fax: +359(0) 52 500 838, e-mail). Daar kunt u ook faxen, kopiëren en gebruik maken van computers met internettoegang. Verder is er een beperkte vergaderruimte.

Gehandicapten

De luchthaven is goed toegankelijk voor gehandicapten. Er zijn aangepaste toiletten en rolstoelhellingen. Voor het aan en van boord gaan van minder-validen zijn liften beschikbaar. Verder zijn er gereserveerde parkeerplaatsen voor gehandicapten, vlak bij het terminalgebouw.

Overige services

Er zijn wisselkantoren in de terminals 3 en 4; in de terminals 2 en 4 vindt u geldautomaten. Internettoegang is beschikbaar in alle terminals. Een Eerste Hulppost is gesitueerd in terminal 2.