Voorzieningen
Voorzieningen op Porto Airport
Hotels
Op het luchthaventerrein zijn geen hotels, maar in Porto zelf is er genoeg keuze. Enkele gerenommeerde hotels: Le Meridien Park Atlantic Porto (tel: +351(0)226 072 500), Hotel Beta Porto (tel: +351(0)228 348 660), Grande Hotel do Porto (tel: +351(0)222 076 690) en Sheraton Porto (tel: +351(0)220 404 000). Voor meer hotels en online reserveren, kunt u terecht bij Booking.com. Zij hebben een zeer groot aanbod van hotels, tegen scherpe internet tarieven.
Winkelen en restaurants
De luchthaven heeft een beperkt aantal restaurants, maar in de hele terminal zijn cafés en winkels. Er is een duty-free shop en er is een aardig aanbod van winkels met lokale producten uit Noord-Portugal.
Bagage
In de Aankomsthal is een balie voor gevonden en verloren voorwerpen (tel: +351(0)229 482 547). Er zijn twee verschillende bagage-afhandelaars: Groundforce, (tel: +351(0)218 431 183) en Portway (tel: +351(0)229 432 543).
Informatie
In de Vertrekhal is een algemene informatiebalie, in de Aankomsthal is een balie van het toerismebureau. Daarnaast zijn er diverse touroperators vertegenwoordigd.
De inchecktijd voor Europese vluchten is slechts 60 minuten, voor binnenlandse vluchten zelfs maar 30 minuten.
Zakelijk
Er zijn drie lounges. Op de begane grond en de eerste verdieping van de Vertrekhal zijn algemene lounges. De Navigator Lounge is uitsluitend voor passagiers van TAP-Air Portugal.
Voor het reserveren van vergaderruimte (capaciteit max. 35 personen) neemt u contact op met Francisco Sá Carneiro Airport Public Relations Service (tel: +351(0)229 410 368), e-mail: sirp@ana-aeroportos.pt.
Gehandicapten
De luchthaven heeft voor gehandicapten aangepaste liften en toiletten.
Overige services
Er zijn banken, geldautomaten, een wisselkantoor en een postkantoor. In de Vertrekhal is een apotheek (tel: +351(0)229 471 994).