Voorzieningen

Services

Hotels

Er zijn geen hotels op de luchthaven. Enkele hotels vlak bij het vliegveld zijn gesitueerd in Cinisi: Floria Park Hotel (tel: +39(0)918 684 222) en Magaggiari Hotel Resort (tel: +39(0)918 665 351. Ook de kustplaats Trapani ligt niet ver van het vliegveld. Daar is een ruimer aanbod van hotels. Voor meer hotels en online reserveren, kunt u terecht bij Booking.com. Zij hebben een zeer groot aanbod van hotels, tegen scherpe internet tarieven.

Winkelen en restaurants

Palermo Airport heeft een (beperkt) winkelgebied op de tweede verdieping van de terminal. Daar vindt u ook een restaurant (zelfbediening). Op elke verdieping is een (snack)bar.

Bagage

In de Aankomsthal zijn twee verschillende loketten voor verloren en gevonden voorwerpen, een voor Alitalia (tel: +39(0)917 020 208) en een voor alle andere maatschappijen (tel: +39(0)917 020 209).

Informatie

In de Aankomsthal is een servicekiosk voor algemene luchthaven- en vluchtinformatie, alsmede hotelreserveringen.

Zakelijk

Op de eerste verdieping van de terminal zijn twee VIP Lounges, een voor Alitalia passagiers en een voor passagiers van andere maatschappijen (tel: +39(0)917 020 629).

Gehandicapten

Het vliegveld is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers en er zijn aangepaste liften en toiletten. De Sala Amica Lounge (tel: +39(0)917 020 630) heeft speciale voorzieningen voor gehandicapten.

Overige services

Er is een bank (Bank of Sicily, openingstijden: 08.30-13.00 en 14.45-19.15) en er zijn twee geldautomaten in de Aankomsthal. Een postkantoor is open van 08.30 tot 18.15, behalve op zon- en feestdagen. De Eerste Hulppost van het Rode Kruis is bereikbaar onder tel: +39(0)915 916 47. Op de tweede verdieping van de terminal is een oecumenische kapel. Baby’s kunnen verzorgd worden in de Sala Amica Lounge.
U kunt online uw commentaar geven op de service van Palermo Airport.