Voorzieningen

Services

Hotels

Er is geen hotel op de luchthaven van Teheran. Hotels in de Iraanse hoofdstad met een goede verbinding (via de weg of met een shuttlebus) met de luchthaven zijn Hotel Laleh International (tel: +98(0)21 8896 5021), Esteghlal Grand Hotel (tel: +98(0)21 2266 0011), Azadi Grand Hotel (tel: +98(0)21 207 3021) en Homa Hotel (tel: +98(0)21 8877 3021).

Winkelen en restaurants

Er is een beperkt aanbod van restaurants, cafés, (snack)bars en winkels op de luchthaven van Teheran. Er zijn twee koffieshops (Segafredo en Deli) en het Iraanse café-restaurant Honey. Ook het aantal winkels is vrij klein, maar u kunt er wel bijzondere dingen kopen zoals Kaspische kaviaar en pure, natuurlijke Iraanse saffraan.

Bagage

Voor navraag over verloren voorwerpen neemt u contact op met de politie op de luchthaven (tel: +98(0)2151007328 ).

Informatie

Centraal in de terminal is een informatiebalie waar u terecht kunt met vragen over Teheran Airport, aankomst- en vertrektijden en services op de luchthaven.

Zakelijk

De VIP Lounge heet op de luchthaven van Teheran CIP (Commercial Important Person) Lounge. U kunt er relaxen, internationale kranten lezen of gebruik maken van Wi-Fi, terwijl de CIP medewerkers alle douaneformaliteiten voor u afhandelen. Uitgebreide zakelijke diensten biedt het Homa Hotel (zie bij Hotels).

Gehandicapten

De internationale luchthaven van Teheran is goed toegankelijk voor gehandicapten. Er zijn rolstoelhellingen en aangepaste liften en toiletten.

Overige services

Er zijn drie banken (Saman Bank, Sepah Bank en Meli Bank) en een geldwisselkantoor, maar ATM’s ontbreken. Verder is er een postkantoor en is in de hele terminal gratis draadloos internet (Wi-Fi) beschikbaar.